La CUP de Girona porta al Ple el vial de Santa Eugènia, els desnonaments i la renda bàsica

La formació també demanarà explicacions a Puigdemont per haver assistit als actes del 12 d’octubre organitzats per la guàrdia civil El grup municipal de la […]

El grup municipal de la CUP a l’Ajuntament de Girona ha presentat tres mocions per tal que es debatin avui al ple, que se celebrarà a les 8 al saló de plens. D’una banda, la CUP defensarà un document sobre el dret a l’habitatge, que demana declarar Girona ciutat lliure de desnonaments, i que el ple es posicioni a favor de la dació en pagament. El text concreta algunes propostes, com ara la creació d’una mesa municipal de mediació, amb la participació d’entitats bancàries i agents socials que previngui les execucions hipotecàries, o el reforçament dels serveis de prevenció i mediació actuals en matèria d’habitatge.

Una altra de les mocions, presentada en motiu del Dia Internacional per a l’Eradicació de la Pobresa, proposa que l’Ajuntament estudiï juntament amb d’altres administracions la implantació d’un sistema de renda bàsica de ciutadania, com que el recentment s’ha anunciat que es vol implementar a Gipuzkoa. Finalment, el tercer document proposat, que s’ha presentat conjuntament amb el grup municipal d’ICV-EUiA fa referència al vial que hi ha projectat a les Hortes de Santa Eugènia. La moció demana que es desestimi definitivament la possibilitat de construir aquesta via, que travessaria pel mig les hortes.

A més d’aquestes tres mocions, el grup municipal ha preparat una bateria de precs i preguntes dirigits a l’equip de govern. Entre d’altres qüestions, la CUP demanarà explicacions a l’Alcalde, Carles Puigdemont, per haver assistit als actes del 12 d’octubre organitzats per la guàrdia civil, i instarà CiU a sol·licitar al Ministeri de Defensa espanyol i als òrgans pertinents la retirada d’aquest cos de seguretat de la ciutat.

17 d'octubre de 2011