La CUP es mobilitza aquesta Diada per defensar la sobirania popular davant la greu crisi econòmica i ecològica que viu el país

Els anticapitalistes fan una crida a l’organització i mobilització a tots els catalanes i catalanes aquest 11 de setembre

L’organització anticapitalista es mobilitza sota el lema ‘Ens movem perquè tot canviï’,  amb la intenció d’assenyalar la falta d’una agenda social que abordi la incertesa i la precarietat a la qual s’han vist abocades les classes populars del país en un context de crisi econòmica i social.

Davant aquesta situació, el govern espanyol manté una política d’imposició, repressió i de negació de drets respecte a l’autodeterminació dels Països Catalans. A més, ho fa amb una agenda del retrobament marcada per la patronal que el govern català ha assumit a canvi d’estabilitat i gestió autonòmica. Per aquest motiu, la CUP farà tot allò que estigui al seu abast per impedir que s’imposin els interessos de l’Estat i la patronal i per impulsar l’obertura d’un nou cicle on lluitar per la conquesta de drets.

És per aquests motius que l’organització independentista fa una crida a l’organització i la mobilització de tots els catalans i catalanes aquest 11 de setembre. Des de la CUP, s’organitzen quatre actes centrals que es repartiran entre Girona, Lleida, Reus i Barcelona. A més, de sumar-se a totes les convocatòries que organitzi el moviment popular de l’esquerra independentista arreu del país.

Pel que fa a Girona, la manifestació arrencarà a les les cinc de la tarda a l’Avinguda Ramon Folch. Després, l’acte de terres de ponent es farà a Lleida a les dotze del migdia a la plaça de la Paeria i després hi haurà l’acte polític a l’Avinguda Blondel. A Reus, la manifestació començarà a dos quarts de vuit al Mercat Central i culminarà amb l’acte polític al Fossar Vell. I, finalment a Barcelona, l’organització se sumarà a l’acte d’homenatge a Gustau Muñoz d’Arran al carrer Ferran a les deu del matí i a la tarda a la manifestació central. Aquesta convocatòria arrencarà a Plaça Urquinaona a dos quarts de set i acabarà a la Plaça Comercial amb l’acte polític central.

L’organització anima a participar de tots els actes del país per seguir lluitant i fer front a la crisi posant al centre del taulell les condicions i els drets de la gent treballadora i per l’autodetrminació dels Països Catalans.

8 de setembre de 2022