La CUP pregunta si la Policia Local s’ha endut nens per jugar a pilota en una plaça pública de Mataró

Segons han denunciat diversos veïns i usuaris de la plaça Pi i Maragall en un escrit adreçat a l’Ajuntament, sembla ser que el consistori ha […]

Segons han denunciat diversos veïns i usuaris de la plaça Pi i Maragall en un escrit adreçat a l’Ajuntament, sembla ser que el consistori ha prohibit que els nens menors de 12 anys juguin a pilota en aquesta plaça pública. També sembla ser que la Policia Local s’ha endut amb el cotxe patrulla nens que estaven jugant a pilota a la plaça Pi i Maragall. Per aclarir aquests dubtes, el grup municipal de la CUP ha fet un seguit de preguntes al govern, per ser contestades al Ple municipal del mes de juny.

Bàsicament preguntem si són certs els fets denunciats en l’escrit de veïns i usuaris, si hi ha hagut un procés de mediació i quins espais públics hi ha al barri de l’Havana on els nens i nenes puguin jugar a pilota i/o altres jocs de carrer.

El Grup Municipal de la CUP ha tingut coneixement que diversos usuaris de la Plaça Pi i Maragall de la nostra ciutat han signat un escrit adreçat a l’Ajuntament de Mataró on exposen:

Que la plaça Pi i Maragal, fins fa poc temps estava permès jugar a pilota als nens de fins a 12 anys.

Que de cop i volta, i sense previ avís als usuaris, s’ha prohibit jugar a pilota als nens menors d’edat.

Que els principals usuaris d’aquest espai són infants i els seus familiars, veïns i qualsevol altre ciutadà, la majoria de l’escola Anxaneta.

Que, segons els signants de l’escrit, fins a dia d’avui no hi ha hagut conflicte en aquest espai, que han compartit nens, pares, avis i veïns.

Els signants demanen a l’Ajuntament:

–  Que es permeti jugar a pilota en aquest espai.
–  Que s’informi de per què de cop i volt as’ha prohibit jugar a pilota sense haver fet un procés de mediació dels usos d’aquest espai públic.
–  Que no es facin servir cotxes patrulla de la Policia Local per endur-se menors que juguen a pilota
–  Que la ciutat de Mataró habiliti a la zona de l’Havana espais on els infants puguin jugar a pilota i d’altres jocs de carrer per al seu desenvolupament, sense por que vingui la Policia Local i se’ls endugui.

Per tot això el Grup Municipal de la CUP a l’Ajuntament de Mataró formula les següents

PREGUNTES:

1. És cert que s’ha prohibit jugar a pilota als menors de 12 anys a la plaça Pi i Maragall?

2. En cas afirmatiu, en quina data ha començat a ser efectiva la prohibició?

3. En cas afirmatiu, a què és deguda la prohibició?

4. En cas afirmatiu, per quins mitjans s’ha fet pública la prohibició?

5. Hi ha hagut un procés de mediació davant el que sembla un conflicte d’interessos pels usos de la plaça Pi i Maragall?

6. És cert que la Policia Local s’ha endut o ha amenaçat d’endur-se nens menors d’edat per jugar a pilota a la plaça Pi i Maragall?

7. Quins espais hi ha al barri de l’Havana on els nens i nenes puguin jugar a pilota i/o altres jocs de carrer?

8. L’Ajuntament té previst habilitar altres espais on els infants puguin jugar?

5 de juny de 2012