La CUP de Reus s’oposa frontalment a la privatització de la funerària i critica Vallès

La CUP votarà NO al Ple extraordinari de demà, en que es pretén obrir el concurs per a la concessió dels serveis funeraris de la […]

La CUP votarà NO al Ple extraordinari de demà, en que es pretén obrir el concurs per a la concessió dels serveis funeraris de la ciutat. A més, presentarà al·legacions al plec de condicions que regeix al procés, després d’haver mantingut converses amb els treballadors, treballadores i empreses auxiliars. Per altra banda, critiquen que Vallès proposi ara la creació d’una comissió de seguiment de la privatització de les empreses, quan el PSC va abstenir-se en la moció que la CUP va presentar en la mateixa línia.

La Candidatura d’Unitat Popular de Reus anuncia que votarà en contra de la concessió de l’empresa GESFURSA. El regidor David Vidal considera que “la concessió esdevé una privatització en tota regla dels serveis funeraris de la ciutat”. Des de la CUP “sempre hem dit que som partidaris de la remunicipalització de tots els serveis públics i, per tant, ens oposem frontalment a tot procés de privatització d’aquests, ja que va en contra de la qualitat del servei que rep el ciutadà i la ciutadana, dels drets dels treballadors i treballadores de les empreses, i de les empreses auxiliars”.

La CUP considera especialment greu que “l’Ajuntament es vengui les úniques empreses que garanteixen capacitat de crèdit per poder afrontar la difícil situació econòmica en la que està immersa i que hipotequi el futur de la ciutat”. També posa el crit al cel davant les declaracions de l’alcalde Pellicer, dient que si les negociacions de Metrovacesa no surten bé es planteja la venda d’Aigües de Reus. La venda d’aquestes dues empreses significaria una “estocada de mort tant a l’hisenda municipal com als serveis públics de la ciutat”.

Segons la candidatura de l’Esquerra Independentista, “les decisions que pugui prendre l’actual govern municipal en els propers mesos sobre les empreses municipals poden condicionar la gestió de l’Ajuntament en les properes dècades”. Per aquest motiu, consideren que “cal que la ciutadania sàpiga en quin moment ens trobem i que sàpiga que l’actual govern vol vendre les empreses que donen beneficis i quedar-se amb les que tenen pèrdues”.

Per altra banda, la CUP ha criticat que el senyor Vallès (PSC-PSOE) critiqui al govern municipal, quan “el PSC, ERC i ICV són els principals culpables que l’actual govern municipal vengui les empreses municipals”. Segons la CUP, “el mal anomenat govern d’esquerres de la ciutat ha servit en safata al nou govern de dretes la venda dels serves públics al capital privat, estratègica clàssica de la dreta des de Tatcher”.

A més, Vidal ha denunciat que “un cop més el senyor Vallès realitzat mitjançant la premsa una proposta al Consistori que la CUP ja ha plantejat al Ple, i que a més en aquest cas, el seu propi grup municipal no hi va votar a favor”. El regidor es referia a la moció que va presentar el passat 9 de març, en que instava al Consistori a analitzar les diferents formes de gestió de les empreses municipals, per tal que els grups municipals poguessin determinar quina era la forma més òptima de gestió d’aquestes. Per aquest motiu, Vidal denuncia que Vallès “es dediqui a ficar més llenya al foc a una situació que ha generat més de trenta anys de govern del seu partit a la ciutat”.

19 de juliol de 2012