La CUP Sant Cugat demana un ferm suport per part de l’Ajuntament a iniciatives cooperativistes de la ciutat

Atès que ens trobem dins l’any 2012 i és aquest l’Any Internacional de les Cooperatives i el cooperativisme volem sol·licitar públicament i en forma de […]

Atès que ens trobem dins l’any 2012 i és aquest l’Any Internacional de les Cooperatives i el cooperativisme volem sol·licitar públicament i en forma de moció al proper ple municipal un compromís ferm per part del nostre ajuntament a promoure el cooperativisme i un reconeixement a la contribució d’aquestes empreses al desenvolupament social i econòmic.

Les cooperatives són empreses sostenibles, basades en principis i propietat dels seus integrants, que la gestionen pel benefici mutu dels seus membres, de les persones usuàries i del seu entorn. Són empreses democràtiques que promouen l’ocupació estable i de qualitat, la responsabilitat social, l’arrelament al territori i la màxima implicació en el desenvolupament econòmic i social de totes les persones, incloent també els col·lectius més desafavorits.

En l’actual context econòmic i social, més que mai són necessàries empreses que reuneixin els principis i els trets característics que demostren diàriament les cooperatives.

Atès que a Sant Cugat del Vallès tenim diversos exemples de cooperatives i treball cooperatiu d’èxit però representen encara un percentatge petit de l’economia santcugatenca

Atès que el model del treball cooperatiu genera una economia arrelada al territori que permet defugir del model imperant del creixement continu i obre les portes a un canvi de model productiu basat en la democràcia en els centres de treball, permetent millorar les condicions de vida dels i les seves treballadores deixant de perseguir l’increment de beneficis a qualsevol preu.

És per això que demanem a l’Ajuntament de Sant Cugat que al proper ple municipal s’aprovi aquest compromís de col·laborar amb les empreses cooperatives i les organitzacions representatives del cooperativisme a la nostra ciutat. Alhora que millorar i, si escau, ampliar les eines i recursos que tenen al seu abast per donar a conèixer la fórmula cooperativa a les persones emprenedores que s’atenen des dels diferents dispositius municipals.

També demanem que es prioritzi en la política de contractació i en els concursos públics de l’ajuntament, les empreses cooperatives

12 de març de 2012