La CUP de Reus a la presentació de la Iniciativa Penal Popular en defensa de la salut pública

La Plataforma ‘Dempeus per la salut pública’, ens va convidar aquest dissabte a la presentació de la Iniciativa Penal Popular que han impulsat, amb l’objectiu […]

La Plataforma ‘Dempeus per la salut pública’, ens va convidar aquest dissabte a la presentació de la Iniciativa Penal Popular que han impulsat, amb l’objectiu de demanar responsabilitats penals al conseller de sanitat, Boi Ruiz, i al president de la Generalitat, Artur Mas, per les irregularitats i les conseqüències en els drets dels i les usuàries de la sanitat pública arran de les retallades. 400 persones van assistir en aquest acte de presentació a la Universitat Pompeu Fabra que va acabar davant les portes de l’Audiencia Provincial de Barcelona on es presentaran les signatures perquè aquest procés tiri endavant.

David Vidal, regidor de la CUP de Reus, va intervenir en aquest acte per tal de presentar el punt 6 del manifest d’aquesta Iniciativa Penal Popular, que resa així:

6.- Ataquen la sanitat, ataquen les condicions de vida, ataquen les persones, ataquen la societat i el país. I ho fan amb coneixement i impunitat.

La duríssima política contra la sanitat pública del Govern de CiU està buidant el contingut de l’Estat social, lesionant drets fonamentals de la persona, i en concret el de l’assistència sanitària, i tractant als pacients i als professionals sanitaris com si d’una mercaderia es tractés. Menteixen quan afirmen que no es veurà afectada la qualitat de l’atenció, quan ja és escandalosa la pèrdua de llocs de treball del sector i l’augment de les llistes d’espera. El Govern de CiU ataca frontalment el desideràtum del preàmbul constitucional quan propugna “assegurar a tothom una digna qualitat de vida” i vulnera de forma reiterada els drets a la salut proclamats en els articles 43 de la Constitució i 23 de l’Estatut. Ni la crisi ni el dèficit poden justificar la destrucció d’aquest dret sense el qual no és possible garantir el respecte a la “dignitat humana” i el “lliure desenvolupament de la personalitat”.

Podeu veure tot el manifest complert i una crònica de l’acte, clicant aquí.

A continuació, us adjuntem un vídeo on hi ha imatges de l’acte.

12 de març de 2012