Les diputades de la CUP Crida Constituent donen el 25% del seu salari a quatre causes diferenciades que impulsen projectes de solidaritat en el marc […]

Les diputades de la CUP Crida Constituent donen el 25% del seu salari a quatre causes diferenciades que impulsen projectes de solidaritat en el marc de la crisi de la Covid-19. El passat mes de març la Mesa del Parlament va acordar que tots els diputats donessin les dietes per desplaçament d’abril a la lluita contra la Covid-19, i la CUP-CC les ha efectuat a:

• 1.375€ a la Caixa de Ressonància del Sindicat de Músics Activistes de Catalunya.
  • 1.168,04€ a Fruita amb Justícia Social, col·lectiu que vetlla per garantir els drets i seguretat als i les temporeres de la fruita.
  • 1.047,49€ a la Caixa de resistència dels treballadors i treballadores de Nissan, en suport a la vaga i a les famílies dels vaguistes.
  • 1.207,08€ a la Tancada pels Drets de Girona, plataforma de reivindicació de drets per joves migrants en lluita.

La formació vol recordar que més enllà de la donació del 25% de les dietes per desplaçament, tots els càrrecs electes de la CUP renuncien a una part del seu salari i que el que perceben equival a 2,5 vegades el SMI. La resta es destina a promoure lluites polítiques i socials i s’especifica al Codi Ètic de l’organització.

12 de juny de 2020