Èxit de la vaga d’instituts i universitats a Girona

Multitudinària manifestació al centre de la ciutat en defensa de l’educació pública, en una jornada reivindicativa arreu dels Països Catalans La vaga convocada a instituts […]

La vaga convocada a instituts i universitats per avui, dimecres 29 de febrer, arreu dels Països Catalans ha tingut un alt seguiment a la ciutat de Girona. La jornada de lluita tenia per objectiu reivindicar que s’aturin les retallades i plans de caràcter privatitzador que s’estan plantejanten l’àmbit de l’educació, així com reclamar als rectors de les universitats més valentia i diàleg a l’hora de defensar els interessos de les universitats catalanes.

Ahir es va celebrar a la Universitat de Girona una manifestació en què van participar-hi estudiants, PAS i PDI, que va servir per exposar en quin punt es troben les negociacions amb el rectorats i per anunciar la creació del portal www.jonoacato.com, amb què el Consell d’Estudiants de la UdG vol aglutinar el moviment de protesta en l’àmbit universitari gironí.

Avui pràcticament totes les facultats de la UdG han vist afectada la seva activitat acadèmica per l’aturada, especialment a les facultats de Lletres, Educació, Psicologia o Turisme on la vaga ha tingut un seguiment total. En l’àmbit de l’ensenyament secundari la vaga també ha tingut cert seguiment, especialment entre l’alumnat. A les 12 del migdia ha arrencat la manifestació convocada en motiu de la vaga des de la plaça de Sant Domènec, i ha seguit durant diverses hores fins arribar al campus de Montilivi. La marxa, que ha esdevingut multitudinària, ha aplegat més d’un milers de persones.

En un comunicat nacional la CUP va donar suport a la convocatòria de vaga. Segons el text, ‘les universitats públiques catalanes han patit, en els darrers mesos, importants retallades del pressupost que reben de la Generalitat de Catalunya, del País Valencià i de les Illes’. ‘Dèficit, rendibilitat, captació de capital privat, supressió d’oferta acadèmica, fusió entre universitats, augment taxes universitàries, massificació de les aules, tancament biblioteques, externalització de serveis, reducció de plantilla: tot amb l’excusa de l’austeritat i de la crisi econòmica’, conclou el comunicat.

29 de febrer de 2012