Girona: Acte contra la crisi

Contra la crisi,solidaritat!: el dimecres 18 de març a la Casa de Cultura de Girona amb l'Arcadi Oliveres i representants dels treballadors i treballadores de […]

Oliveres i representants dels treballadors i treballadores de les

empreses Torras Papel i Aconda Papel, dues fàbriques emblemàtiques de

les comarques gironines que estan patint durs Expedients de Regulació

d'Ocupació (ERO)

Dimecres, 18 de març a 2/4 de 8 a la Casa de Cultura

Contra la crisi,solidaritat!

Xerrada-debat amb:

Arcadi Oliveres (professor d'Economia Aplicada a la UAB i president de justícia i Pau)

Josep Gonzalez (membre del comitè d'empresa de Torras-Papel)

Represenants de la plantilla d'Aconda Papel

Després d' anys d'ofensiva neoliberal i expansió econòmica s'ha encetat un cicle de crisi que s'ha traduït en fallida d'empreses i aplicació d'Expedients de Regulació d'Ocupació (ERO), fet que està afectant a milers de persones a les nostres comarques

Així, en el que portem d'any ,el nombre de persones que s'han quedat sense feina a les comarques gironines s'ha disparat. L'increment interanual de l'atur se situa per sobre del 66 i aquest nou any ha començat a les nostres comarques amb 41.748 persones sense feina , 16.657 més que fa un any, l'augment més significatiu cal situar-lo al sector de la construcció i la indústria però també afecta a la petita i mitjana empresa vinculada al sector serveis.

Des de la CUP entenem que aquesta situació no fa més que aguditzar les contradiccions del sistema capitalista, que perpetua les desigualtats, dilapida el territori i manté les classes populars en una situació d'angoixa permanent. I en aquest context de crisi econòmica i d'abusos per part de les cúpules empresarials, aguditzat per les progressives reformes laborals que s'han anat aprovant, no ens queda cap altre camí que la formació, la solidaritat i la mobilització.

Per tot això, des de la CUP i la COS fem una crida al conjunt de la classe treballadora dels Països Catalans a aplegar esforços i conformar un bloc per a la consecució d'una vaga de caràcter general que necessàriament ha de coordinar-se a escala europea.

De tot això en volem parlar el dimecres 18 de març a la Casa de Cultura de Girona amb l'Arcadi Oliveres i representants dels treballadors i treballadores de les empreses Torras Papel i Aconda Papel, dues fàbriques emblemàtiques de les comarques gironines que estan patint durs Expedients de Regulació d'Ocupació (ERO)

Girona, Països Catalans

15 de febrer de 2009