El jutge admet l’ampliació de querella de la CUP contra el Consell d’Administració de CatalunyaCaixa per l’operació de La Llotja

El jutge instructor ha admès a tràmit l’ampliació de la denúncia que la CUP va interposar aquest mes de novembre contra Catalunya Caixa (veure notícia […]

El jutge instructor ha admès a tràmit l’ampliació de la denúncia que la CUP va interposar aquest mes de novembre contra Catalunya Caixa (veure notícia en aquest enllaç). La querella posa en mans del jutge l’operació de compra, per més de 50 milions d’euros, d’uns terrenys de la ciutat a través dels quals la Paeria va finançar la construcció de la Llotja.

La CUP ha demanat l’ampliació de la querella, gràcies a les investigacions fetes per la revista satírica La Quera. D’elles se’n desprèn que va ser al 2010 quan l’entitat va aprovar el refinançament de l’operació que havia de tenir lloc a la finca adjacent a la Llotja i amb que aquesta es va finançar. L’operació va consistir en l’adquisició d’aquest terreny municipal per valor de 50 milions d’euros amb l’obligació d’edificar-hi dues torres de gran alçada, segons un projecte del tripartit municipal que mai s’ha dut a terme.

El jutjat d’Instrucció núm. 30 de Barcelona ja està instruint la causa per presumpte delicte d’administració deslleial en que haurien pogut incórrer Narcís Serra, Adolf Todó i altres membres del Consell d’administració de Catalunya Caixa, per haver pres decisions presumptament contràries a la bona marxa de l’entitat, que al 2010 travessava per un ERO i que va acabar intervinguda pel FROB.

Nota sobre el delicte d’administració deslleial: l’article 295 del Codi Penal el castiga amb pena de presó de 6m a 4 anys o multa del tant al triple del benefici obtingut.

2 de desembre de 2013