La CUP emplaça l’independentisme a fer una posició de força el 23J: “data i pregunta” pel referèndum

Congreso

Els independentistes diuen que la seva prioritat al Congrés serà garantir un referèndum d’autodeterminació a Catalunya Els independentistes emplacen a les forces sobiranistes a ser […]

Els independentistes emplacen a les forces sobiranistes a ser valentes i fer una posició de força de cara a les eleccions generals del 23J: posar data i pregunta pel referèndum d’autodeterminació. Els cupaires asseguren que és necessari garantir un referèndum d’autodeterminació a Catalunya. Aquesta, és una posició que els anticapitalistes ja van defensar el 2019: “Els vots a la CUP són per avançar en els drets de la població i que això és el que fem valdre a totes les institucions”.

D’aquesta manera, la CUP condiciona qualsevol suport al PSOE en cas que depengui dels vots dels independentistes per governar al Congrés. “Són ells els que hauran de triar entre un govern amb l’extrema dreta o el dret a l’autodeterminació dels pobles”. Tot i això, es mostren reticents en que el partit de Sánchez faci aquest pas democràtic perquè asseguren són dues cares de la mateixa moneda, “el PSOE representa el règim del 78”.

22 de juny de 2023