La CUP-NCG aprova la proposta de tramitar una Llei Catalana d’Avortament

Parlament

Aquest era un dels punts de la moció sobre drets sexuals i reproductius que els independentistes han portat al Ple del Parlament  La CUP-NCG ha […]

La CUP-NCG ha aprovat en la moció del ple del Parlament la proposta de tramitar una Llei Catalana d’Avortament el primer quadrimestre del 2024. Pels independentistes aquest és un punt clau per garantir els drets sexuals i reproductius al país. El punt que s’ha aprovat diu el següent: Tramitar, durant el primer quadrimestre de 2024, una proposició de llei de despenalització de l’avortament que acabi amb els terminis i els condicionants que són aliens a la voluntat de la dona, imitant el marc legislatiu canadenc. Actualment, l’avortament es regula mitjançant la Llei de l’Avortament de l’estat espanyol que el manté dins el Codi Penal i el limita amb terminis, fet que pels cupaires va totalment en contra del dret a la reproducció i la maternitat. Així ho ha explicat la diputada de la CUP-NCG, Laia Estrada: “Cal una Llei Catalana que sigui capaç d’anar més enllà de la que hi ha ara mateix a l’estat espanyol. Malgrat els avenços, continua mantenint aquests terminis, mantenint la penalització en tant que l’avortament s’inclou en el Codi Penal”.

D’aquesta manera, els anticapitalistes han instat al Parlament a superar aquest marc legal espanyol perquè diuen els “Països Catalans siguin referents en la garantia de drets”. “No podem esperar a ser independents” i ha afegit despleguem el màxim de competències” ha assegurat Estrada. En un context internacional d’ofensiva de la dreta i l’extrema dreta, els anticapitalistes destaquen la urgència d’entrar la proposta per la ponència de llei el més aviat possible i es mostren satisfets perquè hi hagi hagut una majoria parlamentària per poder-lo tirar endavant així com la resta de punts de la moció.

Finalment, en el contingut de la moció que s’ha presentat avui al ple  també posava de manifest l’equitat territorial en els drets sexuals i reproductius per “garantir a tot el territori l’opció d’elecció de la interrupció voluntària de l’embaràs”, tal com s’especifica en el punt quatre. I, s’instava a modificar el model de les subvencions per tal d’acabar amb les subvencions a les entitats antiavortistes. “Estem parlant de la possibilitat de gaudir i decidir sobre les nostres sexualitats de permetre, doncs, que puguem gaudir i puguem tenir accés o dret al plaer lliures de tot tipus discriminacions i i de violències”, ha sentenciat, Laia Estrada.

26 d'octubre de 2023