Lleida: La CUP aposta per unes festes populars i pacífiques, «fora militars dels nostres carrers!»

La Candidatura d’Unitat Popular (CUP) ha presentat aquest matí al registre a la Paeria una carta adreçada a la Regidora de Cultura Montse Parra, exigint […]

La Candidatura d’Unitat Popular (CUP) ha presentat aquest matí al registre a la Paeria una carta adreçada a la Regidora de Cultura Montse Parra, exigint la suspensió de l’actuació de la Banda Militar de l’Acadèmia de Saragossa programada en el marc de les Festes de Tardor de la ciutat.

En cas de no obtenir resposta afirmativa, la CUP demanarà, per la via d’urgència, una reunió amb la mateixa regidora en els propers dies per tractar la qüestió i per intentar fer-la recapacitar sobre la incomprensible decisió de fer desfilar militars espanyols pels nostres carrers com si es tractés d’un acte festiu i cultural més.

Lleida, 22 de setembre de 2010.

Benvolguda,

Com coneixeràs, en el marc dels actes programats en motiu de les Festes de Tardor de la ciutat de Lleida que organitza la regidoria de la qual n’ets la responsable, és programada una activitat que no pot ser considerada en cap cas cultural si no més aviat d’exaltació militar. Ens referim com no pot ser d’altra manera a l’actuació de la Banda Militar de l’Acadèmia de Saragossa de l’Exèrcit espanyol, que és programada a la Plaça Sant Joan com si es tractés d’una proposta cultural i musical més.

Des de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) entenem que l’esmentada actuació amb militars espanyols desfilant pels carrers de la ciutat és del tot inoportuna i podria violentar de forma manifesta als lleidatans i lleidatanes que aquells dia de ben segur prendran els carrers de la ciutat amb la canalla per gaudir d’unes festes tranquil·les i no militaritzades.

Per tant, et preguem que recapacitis i esmenis aquesta decisió fora de lloc que incorpora en l’agenda d’activitats la participació d’una banda que forma part de les files de l’Exèrcit espanyol i que per tant, sigui cancel·lada i no es dugui a terme.

Tanmateix, la CUP, que ha reiterat en nombroses vegades la constant imposició d’elements de caràcter espanyolista en les celebracions de la ciutat i, evidentment, les que adopten un caràcter d’enaltiment militar, et reclama, com a Regidora de Cultura que retiris del programa la Banda de l’Acadèmia militar de Saragossa en pro un model de Festa Major popular i festiu allunyat de tics espanyolistes.

Candidatura d’Unitat Popular,

Lleida, 20 de setembre de 2010.

23 de setembre de 2010