Lleida: La CUP insta l’alcalde a mantenir la seva paraula entorn l’ofrena floral al Roser

Diada al Roser: la CUP insta l’alcalde a mantenir la seva paraula, i a les entitats i partits,  fer-la complir La Candidatura d’Unitat Popular (CUP) […]

Diada al Roser: la CUP insta l’alcalde a mantenir la seva paraula, i a les entitats i partits,  fer-la complir La Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de Lleida, respon les declaracions de l’alcalde Àngel Ros posant en dubte la realització de les ofrenes de la diada al Roser.

Conegudes les declaracions de l’alcalde sobre la possibilitat que les ofrenes que entitats i partits fan cada diada de l’11 de setembre a l’interior de l’edifici del Roser no es puguin realitzar per una suposada i poc convincent “manca de mesures de seguretat”,

la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) vol recordar -i les hemeroteques en van plenes–, que l’alcalde i de retruc la resta de partits amb representació al ple que van avalar la conversió del Roser en Parador de Lleida, sempre han manifestat per activa i per passiva que malgrat les obres del parador, les ofrenes al Roser estarien garantides. Així doncs, com no pot ser d’altra manera, instem l’alcalde i aquests partits, a no faltar a la paraula donada i no convertir-se a ulls de la ciutat en uns mentiders.

En aquest sentit, doncs, la Candidatura d’Unitat Popular i el conjunt de l’esquerra independentista de la ciutat fan públic que, malgrat es permeti o no l’ús del Roser per la diada, ja sigui en l’interior o l’exterior de l’edifici, aquest seguirà sent l’indret on farem les nostres ofrenes, per ser un espai insubstituïble de memòria preferent de la ciutat sobre els fets del 1707 i la manca de llibertats nacionals del nostre poble.

Conseqüentment, la CUP insta els partits i la societat civil lleidatana a fer el mateix: a mantenir-se ferms en aquestes posicions de no renunciar i exigir a alcaldia el compliment de les seves promeses perquè no donin cap pas enrere en aquestes.

La possibilitat de realitzar els actes de la diada a la Seu Vella seria el més semblant a una maniobra de l’alcalde per finiquitar les diades al Roser i abonar definitivament el terreny a Paradores Nacionales del Reino de España a donar l’estocada definitiva a la memòria històrica de la ciutat i als seus espais de memòria col·lectiva i nacional.

30 d'agost de 2010