Manresa: La CUP, contra la presència de la bandera espanyola durant la Festa Major

L'esquerra independentista manresana, formada per l'AJM, Maulets, SEPC i CUP, està duent a terme una campanya contra la presència de la bandera espanyola a l'ajuntament […]

L'esquerra independentista manresana, formada per l'AJM, Maulets, SEPC

i CUP, està duent a terme una campanya contra la presència de la

bandera espanyola a l'ajuntament durant la Festa major. Des de la CUP,

es vol recordar l'esperpèntic espectacle que es va viure durant l'últim

ple municipal, quan l'alcalde va vetar una proposta de la formació

rupturista per treure la bandera.

Els independentistes segueixen sense entendre aquest acte antidemocràtic,i acusen la resta de grups municipals de passivitat.”L'actuació de l'equip de govern és injustificable, i no entenem perquè un partit anomenat independentista no fa res per evitar-nos la vergonya de fer la Festa major amb la bandera espanyola sobre els nostres caps”, ha declarat un portaveu de la formació. La CUP és especialment crítica amb ERC, a qui acusa de seguidisme i de fer passar els interessos partidistes per davant dels interessos nacionals. “Entenem l'espanyolisme i el constitucionalisme del PSC, però ens sobta que Esquerra els faci costat en un tema tan simbòlic, que toca els sentiments de tanta gent”.

La CUP ha fet públic un manifest de protesta, i encoratja els participants de la Festa major a signar-lo i a fer evident als grups municipals el seu malestar per la presència del símbol espanyolista. El manifest es pot trobar a la pàgina web de la CUP, manresa.cup.cat.

“S'acosta la Festa Major, i els manresans estem frisosos per gaudir la setmana més festiva de l'any. Durant el cap de setmana de la festa grossa, tot si val i tot s'accepta, i ens oblidem durant uns dies dels problemes i les frustracions de la vida diària. El correfoc, els gegants, la moscada infantil, els castells,l'Alternativa, el correaigua, la tronada, els balls, les sardanes, el castell de focs, el cercavila. N'hi ha per a tothom, xics i grans,noctàmbuls i familiars.

La Festa ens uneix, ens referma en la nostra manresanitat. Veiem gent que durant la resta de l'any no tornem a trobar, ens retrobem amb les nostres arrels i gaudim de la ciutat com poques vegades. Tots junts,pels carrers i places, però sobretot a la Plaça Major.Allí es concentra la festa, allí ballen els gegants i dansa l'esbart, a la plaça pugen els castells (dissabte),esclata el correfoc, peta la tronada, allí va néixer la Tremenda. La plaça gran és el nucli i l'origen de la Festa Major.

La plaça reformada, sense grua, oberta i presidida per l'Ajuntament, la casa de tots els manresans. I dalt l'ajuntament,presidint la festa, la Bandera Espanyola. La bandera de l'Estat que ens ocupa, la que ens recorda que no som lliures. El símbol d'Espanya i de la monarquia, la mostra més palpable de com se'ns impedeix decidir lliurement el nostre futur. I nosaltres ja n'estem farts; no volem que la bandera ens espatlli la festa. No volem que, mentre alcem el cap per contemplar els gegants,topem amb aquest símbol espanyolista que ens agredeix la vista. No volem que mentre es boc salta pel balcó, la rojigualda ens espatlli la màgia del moment. En la festa de tots els manresans no hi ha d'haver lloc per a imposicions, i per això manifestem el nostre total desacord amb la presència de la bandera del regne d'Espanya al terrat de l'ajuntament de Manresa durant la Festa Major, i demanem al consistori que faci el possible per evitar-nos el tràngol d'haver de gaudir la Festa sota la seva constant, molesta i indignant presència.

Situ també n'estàs fart, signa aquest manifest. No et resignis a ballar amb la bandera espanyola sobre el teu cap; ves a aquesta pàgina (www.manresa.cup.cat, menú 'adherir-te al manifest' )i dóna la teva signatura contra la bandera espanyola.”

23 d'agost de 2008