Mireia Vehí acusa Yolanda Díaz de situar-se “a la contra del 80% de la societat catalana” a l’oposar-se al referèndum d’autodeterminació

Congreso

La candidata de la CUP per les eleccions del 23J, Mireia Vehí, ha carregat contra la cap de llistar de Sumar Yolanda Díaz, que aquest […]

La candidata de la CUP per les eleccions del 23J, Mireia Vehí, ha carregat contra la cap de llistar de Sumar Yolanda Díaz, que aquest matí ha rebutjat explícitament un referèndum d’autodeterminació per Catalunya.

Vehí considera que la cap de llista de Sumar se situa “a la contra del 80% de la societat catalana” amb la seva posició contrària al referèndum. La candidata cupaire ha recordat que una àmplia majoria dels catalans i les catalanes opina que la resolució del conflicte passa per la celebració d’un referèndum d’autodeterminació i tancar la porta a la consulta el que està fent és cronificar el conflicte. “Aquesta posició de Sumar els situa en part del problema i els allunya dels escenaris de resolució”.

Vehí ha fet aquestes declaracions, arran de l’entrevista que Yolanda Díaz ha fet programa d’Ana Rosa a T5, on ha assegurat que “el referèndum d’autodeterminació no estava sobre de la taula”.

Mireia Vehí ha recordat que la seva candidatura va a Madrid a defensar els drets de la majoria: “Defensarem amb dents i ungles la llengua catalana, els drets de les dones, els drets dels treballadors, els drets del col·lectiu LGTBI, els drets de les persones migrades, la transició ecosocial i lògicament el dret a l’autodeterminació. La millor defensa és un bon atac i pels catalans i les catalanes això passa per guanyar una República Catalana independent.”

6 de juliol de 2023