Molins de Rei treballarà per la igualtat d’oportunitats de les persones celíaques

El ple municipal del passat dimecres 28 de març va aprovar la moció presentada per la CUP per la igualtat de condicions de les persones […]

El ple municipal del passat dimecres 28 de març va aprovar la moció presentada per la CUP per la igualtat de condicions de les persones celíaques, amb els vots favorables de tots els grups polítics municipals.

Amb aquest acord plenari es manifesta el compromís de l’Ajuntament de Molins de Rei per tal de garantir la disponibilitat d’aliments i begudes sense gluten a les dependències municipals i públiques de la vila que ofereixin aquest servei.

Tanmateix es proporcionaran les eines de formació necessàries als establiments de restauració privats de Molins de Rei perquè puguin tenir oferta per als celíacs als seus establiments.

Aquestes i altres mesures incloses en la moció presentada per la CUP, a petició de l’Associació de Celíacs de Catalunya, suposaran un avenç en els drets del col•lectiu de persones celíaques de Molins de Rei, que representen unes 250 persones a la nostra vila.

Valorem molt positivament l’aprovació de la moció perquè són persones que pateixen una situació de desigualtat per:

• la desigual disponibilitat d’aliments en establiments públics i privats. Malgrat que existeixen un bon nombre d’aliments que de manera natural no contenen gluten, molts d’altres si que en contenen. La facilitat  de contaminació dels aliments sense gluten fa que cuinar-los impliqui prendre una sèrie de mesures addicionals  que compliquen la normal implantació de les dietes sense gluten.
  • l’elevat cost econòmic d’aquests aliments a les botigues especialitzades, justament per la dificultat de garantir-ne la no contaminació.

Per tot això, des de la CUP estarem atents al compliment dels acords perquè creiem que és de justícia que s’apliquin aquestes mesures per garantir la igualtat d’oportunitats de tots els vilatans i vilatanes.

3 d'abril de 2012