La CUP-CC no pot col·laborar ni avalar la legislatura actual

La tardor passada vam veure com l’acció de l’estat ens va robar la decisió del poble i la inacció del govern autonomista ens va robar l’opció de defensar la república al carrer.

Aquesta legislatura és l’expressió més frustrant del sobiranisme institucional dels últims anys i la CUP-Crida Constituent no hi podem col·laborar ni avalar-la. Ens trobem davant d’una acció parlamentària i governamental basada en la mal anomenada “restitució” de les institucions autonòmiques, però la realitat és que l’autonomia no existeix i que tant el Parlament de Catalunya com el Govern de la Generalitat estan buits de poder i no disposen de capacitat per governar ni tan sols des d’una perspectiva autonomista.

El gran potencial del moviment popular en defensa del dret a l’autodeterminació va ser desaprofitat i es va perdre una oportunitat única de plantar cara a la situació de precarietat a la que ens condemnen els límits autonòmics i a tot allò que representa el règim del 78 – una monarquia corrupta, una oligarquia centralista i negadora de drets, i una maquinària repressiva venjativa i disposada a tot per defensar, per sobre de tot, i en contra de tot, la unitat de l’Estat espanyol.

En aquest sentit, des de la CUP-CC volem posar en valor l’èxit de l’1 d’octubre i de les vagues generals posteriors, que van representar indubtablement l’exercici de sobirania i de desobediència popular i institucional més massiu i col·lectiu que s’ha produït al sud d’europa, un exercici que va ser possible gràcies a un gran ventall d’actors polítics i socials molt diversos que defensen que ha de ser la gent la que decideixi el model de societat en el que vol viure i és amb aquests actors amb qui volem seguir treballant i teixint aliances.

Només de la mà d’un poble conscient, sobirà, organitzat i amb una acció política que comenci al carrer i arribi a les institucions i no a la inversa, podrem avançar.  Com a CUP-CC conscients d’aquesta realitat hem decidit que la nostra proposta de treball al Parlament ha de prioritzar allò que passa fora del Parlament i donar suport a les lluites socials que existeixen arreu dels Països Catalans.

En base a aquest plantejament, des del proper ple la CUP-CC no col·laborarem més amb el joc del Parlamentarisme buit, i amb total transparència i claredat intervindrem i votarem tant al Ple com a les comissions només en els següents supòsits:

1. Quan es portin a debat propostes veritablement rupturistes o transformadores, que superin els límits imposats. La CUP-CC seguirà treballant per dotar l’acció parlamentària amb propostes rupturistes amb el règim del 78 i per a la recuperació de les sobiranies.
  2. Quan els partits constitucionalistes vulguin promoure accions regressives amb els drets civils, democràtics o nacionals.
  3. Quan es tracti de mesures:
  • Que tinguin unes conseqüències reals i efectives per la majoria popular i treballadora.
  • Quan aquestes generin i fomentin consciència de canvi i per tant, promoguin l’organització i el discurs polític i ideològic transformador.
  • I quan hi hagi darrere de la proposta una lluita transformadora protagonitzada per moviments socials.

25 d'octubre de 2018