El Parlament tomba el mecanisme català de prevenció i lluita contra la corrupció i el frau fiscal

La proposta de la CUP ha estat rebutjada per l’abstenció de JxCat i ERC i els vots en contra de Cs i PP

La CUP Crida Constituent ha reimpulsat avui al Parlament de Catalunya una proposta de resolució per la creació del mecanisme català de prevenció i lluita contra el frau fiscal, que tot i que ja va ser aprovada l’any 2016 per unanimitat i a instància de la formació anticapitalista, havia quedat aparcada i sense aplicació real. Aquesta proposta, que concretava un mecanisme independent del Govern per fer front a la corrupció, ha estat rebutjada per l’abstenció de JxCat i ERC, i els vots en contra de Cs i PP.

El 9 de desembre de 2015 es va aprovar al Parlament de Catalunya el Pacte Social contra la Corrupció, subscrit per tots els grups parlamentaris a excepció del PP i per una trentena d’entitats en representació de la societat civil.

Mitjançant aquest pacte es van aprovar una trentena de mesures i la creació de determinats organismes de control per assegurar-ne el desenvolupament. D’aquests, només s’ha creat el que depèn de la ciutadania.

La CUP també ha portat a debat la creació de la primera edició de la Cimera contra la corrupció de Catalunya per fer balanç i avaluació del compliment de les mesures aprovades mitjançant el pacte social contra la corrupció, que finalment ha estat aprovada.

7 de febrer de 2020