Reus: La CUP critica que el consistori no recolzi la vaga i s’anomeni «catalanista i d’ESQUERRES»

El passat dimarts 14 de setembre, la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de Reus, conjuntament amb el sindicat Confederació General del Treball (CGT), vam registrar na […]

El passat dimarts 14 de setembre, la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de Reus, conjuntament amb el sindicat Confederació General del Treball (CGT), vam registrar na moció de suport a la vaga general del proper 29 de setembre.

Un cop més, la CUP ens hem trobat amb la manca de mecanismes de participació efectius del Consistori, amb la seva manca de comunicació pública i transferència, i amb el dèficit democràtic que arrossega el Consistori des del restabliment dels “ajuntaments democràtics”.

El Reglament de Participació Ciutadana i el Reglament Orgànic de l’Ajuntament, no permeten a cap ciutadà, entitat o grup polític sense representació municipal de articipar en les sessions plenàries. Per aquest motiu, un cop més la CUP, vam emplaçar a l’Alcalde i als diferents grups municipals a presentar la moció que havíem registrat, en el passat Ple de 17 de setembre.
Ni l’alcalde ni cap dels grups municipals representants a l’Ajuntament, ho feu. Iniciativa per Catalunya, feu cas omís de la nostra proposta, i presentà una moció que es limitava a donar suport a la convocatòria de vaga general. Sense qüestionar les polítiques socioeconòmiques neoliberals que el govern espanyol està tirant endavant, significant la retallada de drets socials i laborals, no només dels i les treballadores, sinó del conjunt de les classes populars.
No obstant, ni aquesta moció descafeïnada comptà amb el suport majoritari del Consistori. Tot i que el govern municipal s’autoanomeni “catalanista i d’esquerres”, s’ha demostrat un cop més, com aquests adjectius no tenen cap mena de sentit davant de les polítiques de privatització que estan duent a terme a nivell municipal, així com, amb el posicionament constitucionalista mostrat davant la sentència del Tribunal Constitucional sobre l’Estatut.
També volem posar de manifest, que els continguts dels debats i les decisions preses pel plenari del Consistori no es fan públics, significant una greu manca de transparència davant de la ciutadania. I, que un cop més, l’Ajuntament ha fet cas omís a les nostres propostes i, que la Candidatura d’Unitat Popular, no ha rebut cap mena de resposta davant la petició realitzada. Ni abans, ni després del Ple. El que representa, segons el nostre punt de vista, una manca de respecte al treball que estem realitzant tant la CUP com el sindicat CGT.
Un cop més, doncs, posem de manifest el dèficit democràtic que pateix la política municipal a Reus, així com, la manca de voluntat de tots els partits polítics representats a l’Ajuntament per millorar en els mecanismes de participació i de transparència front la ciutadania.
No obstant, des de la CUP, continuem treballant en la nostra voluntat d’obrir les portes del Consistori a la ciutadania. Per aquest motiu, de cara al proper Ple Municipal, resentarem una pregunta al Ple, perquè la ciutadania pugui saber si l’Ajuntament de Reus té, realment, la voluntat de millorar aquestes mecanismes de participació.
27 de setembre de 2010