Reus: ‘La nostra seguretat viària: una seguretat viària usurera i d’aparador’

Des de la CUP-Reus volem denunciar la política viària portada a terme pel consistori reusenc respecte l’organització i la seguretat dels vianants a les hores […]

Des de la CUP-Reus volem denunciar la política viària portada a terme pel consistori reusenc respecte l’organització i la seguretat dels vianants a les hores punta d’entrada i sortida dels nens i de les nenes de les escoles, deixant a les mans de la voluntarietat dels pares i de les mares la regulació del trànsit viari en lloc de destinar recursos públics i professionals.

Enguany, en les reunions que fan a les escoles reusenques a l'inici del curs, els equips directius de les escoles han vingut acompanyats d'un membre uniformat de la Guàrdia Urbana de Reus per informar-los d'aquesta nova mesura per tal de resoldre el problema de la manca d' agents per regular el trànsit a les hores d'entrada i sortida de la canalla a l'escola; una reivindicació feta per part de la majoria de pares i mares a causa del problema de seguretat viària per als vianants i per als nens i les nenes en aquests moments concrets en què es col·lapsa de nens, nenes, pares, mares i cotxes la via pública.

A Reus, per tant, la seguretat de tots els infants a l'hora d'entrar i sortir del centre educatiu no pot ser coberta amb la plantilla actual de la Guàrdia Urbana de Reus per «manca d'efectius», per això la proposta feta per part de la Guàrdia Urbana és la d'oferir als familiars un «curset» accelerat de direcció del trànsit en les hores de màxima concentració de vehicles, per tal que siguin ells mateixos els que se n'encarreguin de manera voluntària i gratuïta i, també, es creu des de la CUP-Reus, amb la consegüent perillositat que això suposa, perquè realment es tracta de persones que no es dediquen a aquesta tasca i que amb una gestió incorrecta poden, fins i tot, causar més problemes que no pas evitar-los.

Des de la CUP-Reus volem denunciar que l'equip de govern de l'Ajuntament és capaç de tenir agents de la Guàrdia Urbana per multar qualsevol vehicle mal aparcat; que és capaç de comprar un radar mòbil per multar, altra vegada, els vehicles que circulin a més de 50 km/h per Reus; que és capaç de crear una empresa municipal amb ànim de lucre i amb una plantilla remunerada per controlar les zones blaves per controlar que tots paguin i multar, per enèsima vegada, els que no ho facin; que és capaç de crear «patrulles de civisme» remunerades i té capacitat per contractar seguretat privada en tots els edificis públics… Però la seguretat viària que realment presenta problemes i que no els pot portar cap benefici, com a la que fem referència, a les escoles, hauran d'assumir-la gratuïtament i voluntàriament els familiars dels alumnes tot fent tasques d'agent amateur.

Si la Guàrdia Urbana creu que d'aquesta manera pot espolsar-se els problemes de sobre, la CUP-Reus pensa que és una manera clara de mostrar què els preocupa realment: multar, o sigui, engreixar la caixa, i simular, només simular, que ells són presents arreu.

14 de novembre de 2008