Sabadell: La CUP s’oposa a la privatització de la Torre de control de l’Aeroport de Sabadell

El proppassat 1 de desembre, Zapatero compareixia al Congrés dels diputats anunciant un paquet de mesures fiscals i liberalitzadores, entre les quals hi havia la […]

El proppassat 1 de desembre, Zapatero compareixia al Congrés dels diputats anunciant un paquet de mesures fiscals i liberalitzadores, entre les quals hi havia la privatització del 49% d'AENA. Tot i la negativa dels sindicats, José Blanco (PSOE) anunciava aquesta setmana la primera onada de privatitzacions, entre les quals es troba la de la Torre de Control de l'Aeroport de Sabadell, concessió que entrarà a concurs durant el proper any 2011.

Aquest fet compta, com no, amb el beneplàcit del conseller de Foment en funcions del govern tripartit, Joaquim Nadal i de l'alcalde de Sabadell, Manuel Bustos.

Davant d'aquest pas, la Candidatura d’Unitat Popular de Sabadell vol fer públic que s'oposa, sense matisos, a la privatització de qualsevol sector estratègic públic, com és en aquest cas el control i la gestió de l'espai aeri i de les seves infraestructures. La CUP entén que aquests han de servir als interessos del conjunt de la població i no als interessos econòmics de les grans empreses.

Amb tot, la CUP vol fer palès que amb la privatització de la gestió dels aeroports el govern espanyol intenta matar dos ocells d'un sol tret: assumir les directrius de la Unió Europea, que el pressionen per tal que aprimi el sector públic; i alhora, treure's les puces de sobre de les reivindicacions laborals dels i les controladores aèries que, cal recordar, ja fa mesos que denunciaven les intencions de privatització del sector per part del govern Zapatero.
La CUP Sabadell fa una crida als i les sabadellenques, a les entitats i, especialment, a l'Ajuntament de Sabadell a mobilitzar-se per defensar la titularitat i gestió pública de la Torre de Control del nostre Aeroport i del conjunt d'Aeroports dels Països Catalans.

Gabinet de Premsa de la
Candidatura d’Unitat Popular de Sabadell