Vilanova: Es retira el PERI Cap de Creu i l’ARE

El ple municipal retira el PERI Cap de Creus i l'ARE a Vilanova i la Geltrú. El regidor de la CUP va denunciar que ni […]

El ple municipal retira el PERI Cap de Creus i l'ARE a Vilanova i la Geltrú. El regidor de la CUP va denunciar que ni se'ls havia informat de dos temes que el grup havia defensat reiteradament de manera oberta.

L'apropament de l'equip de govern i CiU va centrar els retrets del PP i la CUP per la falta de diàleg

L'Ajuntament de Vilanova ha marcat en el darrer ple el futur desenvolupament urbanístic d'una part important de la ciutat amb la retirada de dos projectes diferents en el fons i la forma, però que van aconseguir el consens de tots els grups. Per unanimitat, el ple va iniciar els tràmits per desencallar la rehabilitació del Cap de Creu, un barri afectat per un pla de reforma des de fa més de 40 anys. I per unanimitat, també es va fer marxa enrere a l'àrea residencial estratègica (ARE) que havia de començar a desenvolupar l'Eixample Nord per fer-hi habitatges socials. Tot i el consens, no van faltar els retrets per la falta de diàleg del govern.

+ Els pares i alumnes de l'escola Volerany van manifestar-se en el ple municipal. Foto: L.M.

L'apropament que des de fa unes setmanes estan fent l'equip de govern i Convergència i Unió no ha estat ben rebut des del Partit Popular i la Candidatura d'Unitat Popular, que durant el ple van retreure a les quatre formacions que els hagin exclòs d'acords que afecten «temes de ciutat» i dels que ells ja s'havien posicionat en la mateixa línia de l'acord final. El regidor de la CUP va arribar a insinuar durant la sessió que no sabia si els havien retirat les actes de regidors perquè ni se'ls havia informat de dos temes que els dos grups havien defensat reiteradament de manera oberta. En aquest sentit, des del PP es va lamentar que dos projectes de rellevància com el Cap de Creu i l'ARE hagin estat resolts al marge de les comissions i taules municipals i que aquests grups hagin estat informats dels assumptes per periodistes.

No obstant això, i com era previst, la retirada del PERI Cap de Creu i la moció per instar el govern de la Generalitat que reconsideri el desenvolupament d'un ARE a l'Eixample Nord es van aprovar amb els vots de tots els grups i amb l'assistència dels veïns dels sectors implicats. Precisament, una vintena de veïns residents al sector Entre Torrents –on la Generalitat vol executar l'àrea residencial estratègica– van assistir al ple per presenciar in situ com tots els grups anunciaven que a partir d'ara defensarien que el projecte presentava massa irregularitats per ser executat. De fet, el govern va argumentar el canvi d'opinió per l'estudi a fons del document i per la falta de consens ciutadà, apuntant directament a la trentena de veïns que viuen a la zona. «No hi ha concreció de les indemnitzacions de les finques, hi ha dubtes en els càlculs urbanístics fets, no queda clara la transferència de l'edificabilitat de la platja Llarga, els terminis d'execució també generen dubtes, el cost de la urbanització del sector seria superior al previst i no es fa una proposta global per a l'Eixample Nord», va enumerar el regidor d'Urbanisme, Joan Martorell. Des de CiU, també es va afegir que faltava un informe de l'ACA sobre la inundabilitat de la zona. Finalment, la moció es va aprovar, encara que el govern i CiU van haver d'escoltar retrets per les formes com havien dut a terme l'acord, i no només de la CUP i el PP. La federació d'associacions de veïns va intervenir per criticar durament la falta de participació en aquest procés.

Font: Diari El PUNT

17 de desembre de 2008