Molins: La CUP diu que l’augment dels impostos serà el doble que el dels salaris dels treballadors

La CUP de Molins de Rei ha iniciat una campanya per aconseguir que l’equip de govern rectifiqui en la seva intenció d’aplicar un increment del […]

La CUP de Molins de Rei ha iniciat una campanya per aconseguir que l’equip de govern rectifiqui en la seva intenció d’aplicar un increment del 5% en la majoria de Taxes i Impostos municipals.

Aquesta campanya es basa per una banda en la presentació des de la CUP d’una Al·legació a les Ordenances Fiscals del 2009 aprovades inicialment en el ple municipal del passat 5 de novembre en la qual es demana que s’apliqui un increment del 2,5 %, que s’ajusta als nivells actuals de l’IPC. En el proper ple municipal del 23 de desembre l’equip de govern (ICV, ERC i CiU) tindrà l’oportunitat d’anul·lar l’increment previst del 5 %.

Per altra banda hem editat un cartell explicatiu pels vilatans i vilatanes per tal de donar a conèixer quins han estat els augments dels Impostos i Taxes municipals en els dos primers anys de la legislatura. Tant en l’any 2008 i de moment en el 2009 s’han aplicat increments dels impostos que dupliquen els augments dels salaris.

Per ampliar aquesta informació consulteu:

Al·legacions de la CUP a les Ordenances Fiscals 2009

Dades detallades sobre l'augment dels Impostos i Taxes Municipals

Des de la CUP sempre hem defensat que l’augment de les Ordenances ha de ser proporcional a l’augment de l’IPC anual, amb el qual es fixen els augments de salaris dels treballadors i treballadores. Amb això es mantindrà el poder adquisitiu dels vilatans i vilatanes.

També entenem que les Ordenances Fiscals s’han d’aprovar abans de final d’any i per tant és impossible encertar amb exactitut quin serà l’IPC a finals d’any però no estem d’acord amb mantenir els valors del mes de juny-juliol quan tothom sabia que aquest indicador baixaria molt en els últims mesos.

També reclamem que es fixi un mecanisme corrector davant dels desajustos que es produeixin cada any i així poder compensar o carregar a l’any següent aquestes diferències entre l’IPC anual definitiu i l’increment aplicat. El que no podem compartir és que portem 2 anys consecutius en els quals els impostos han augmentat un 14% mentre els salaris han augmentat un 7 %.

17 de desembre de 2008