Vilassar de Mar: La CUP parla dels transgènics

El passat divendres dia 28 de març la CUP de Vilassar de Mar va organitzar una xerrada amb el lema "Transgènics? Ni a l'hort ni […]

El passat divendres dia 28 de març la CUP de Vilassar de Mar va organitzar una xerrada amb el lema "Transgènics? Ni a l'hort ni a la taula!" amb la participació de dos pagesos compromesos: en *Pep Riera* i en *Xavier Safont-Tria*, regidor de la *CUP* a l'Ajuntament de Mataró.

*Safont-Tria* explicà que des de l'Assemblea Pagesa de Catalunya s'ha potenciat la plataforma *Som lo que Sembrem* per donar suport a una Iniciativa Legislativa Popular que aturi els cultius i aliments transgènics a Catalunya.

*Pep Riera* va destacar la importància de promoure l'agricultura ecològica i la petita pagesia alhora que va alertar del risc que suposen les llavors transgèniques com a factor d'erosió de la biodiversitat i del fet que siguin llavors d'un sol ús i subjectes a patent. També va remarcar que els transgènics són fruit d'avenços tecnològics dels quals se'n desconeix l'afectació a la salut humana, animal i en el medi ambient.

Finalment, es va fer una crida a tothom a signar per aturar els cultius i aliments transgènics a Catalunya.

A Vilassar de Mar es pot signar a la llibreria papereria L'Arbre ( C/ Santa Maria, 46).

31 de març de 2008