La CUP de Reus presenta l’informe que ha tramès a la Fiscalia de l’Audiencia Nacional

Li pregunta si les retallades sanitàries estan als interessos d’empreses com USP i si l’alcalde de la ciutat es vota o és el director d’INNOVA  […]

Avui al migdia, la Candidatura d’Unitat Popular de Reus ha presentat públicament el contingut de la denúncia interposada a la fiscalia de l’Audiencia Nacional, en detectar pressumptes irregularitats en la gestió del holding d’empreses municipals INNOVA i la gestió del seu [ara] ex-director Josep Prat. Un quart d’hora abans, el govern ha realitzat una roda de premsa d’urgència, en la qual ha fet públic que el senyor Prat ha presentat la dimissió del seu càrrec de director general d’INNOVA, i l’alcalde l’ha acceptat.

Segons el regidor de la CUP, David Vidal, “la presentació de la denúncia al fiscal ha provocat la dimissió de Prat, el que demostra que rere de la seva gestió a INNOVA hi ha greus irregularitats que esperem que el fiscal comenci a investigar”. El mateix Vidal ha recordat que l’informe presentat a la fiscalia “no és una denúncia explícita contra ningú en concret, simplement, és una explicació de la situació que ens hem trobat la CUP des de que vam accedir a l’Ajuntament”. I, ha afegit que “ja hem denunciat públicament reiterades vegades que se’ns està obstruint la nostra tasca i no es facilita la informació que demanem, sense que encara no haguem obtingut cap tipus de resposta per part d’INNOVA ni del senyor alcalde”.

Els altres dos membres de la CUP que participen als consell d’administració de les empreses d’INNOVA, Bartomeu Castellano i Xavier Milian, han explicat que “des del mes de juliol que estem demanant a l’Ajuntament i a INNOVA que ens expliquin l’estat econòmic de les empreses i sense resposta al respecte”. Mentre que Castellano ha explicat que “no podem exercir la nostra tasca de consellers d’aquestes empreses si no sabem sobre el que estem votant”.

El portaveu David Vidal, ha dit que les dues principals preguntes que han traslladat a la fiscalia són: “Les retallades en sanitat són en benefici del sistema sanitari públic o un procés encobert de privatització per beneficiar empreses com USP?” i “ la persona que governa la ciutat la votem els i les reusenques cada quatre anys o és el director d’INNOVA?”. D’aquesta manera pretenen que la fiscalia es posicioni sobre la possible incompatibilitat de càrrecs del senyor Prat, el qual ostenta quatre càrrecs públics i participa en diferents empreses dels mateixos àmbits econòmics.

La CUP de Reus està a l’espera, ara, de rebre notícies de la fiscalia de l’Audiencia Nacional. Però, segons Vidal, “el fet que Prat hagi dimitit d’un dels seus càrrecs posa en evidència que darrere de tot plegat hi ha irregularitats i, per tant, crec que aquest fet facilitarà que s’iniciï una investigació”. Per últim, ha volgut afegir que “des de la CUP ens vam comprometre a posar llum als racons més foscos de l’Ajuntament perquè la ciutadania sàpiga com es gestionen els seus impostos, per aquest motiu, arribarem fins on faci falta per aconseguir que l’Ajuntament sigui transparent” i que “aquesta és una acció d’higiene democràtic de la ciutat i del país”. Per tant, ha recalcat que “s’hi s’inicia l’investigació, serà el moment que la ciutadania es mobilitzi i comenci a qüestionar determinades polítiques com les retallades als serveis públics i les privatitzacions d’aquests”.

12 de gener de 2012