La CUP treballarà perquè la plaça Catalunya de Girona es mantingui com a punt central de l’Onze de setembre

El govern municipal de CiU vol prohibir que els actes es facin al centre de la ciutat, i la CUP acusa Puigdemont de voler restar […]

El govern municipal de CiU vol prohibir que els actes es facin al centre de la ciutat, i la CUP acusa Puigdemont de voler restar protagonisme a la Diada

La CUP de Girona ha anunciat la seva voluntat de garantir que els actes de l’Onze de setembre a Girona es puguin celebrar al seu emplaçament tradicional, la plaça de Catalunya, després de fer-se pública la voluntat del govern de Carles Puigdemont de traslladar la Diada al parc de les Ribes del Ter. La candidatura considera que la decisió de CiU respon a criteris polítics, i que es vol restar protagonisme i centralitat als actes de la Diada a Girona. En aquest sentit, la CUP considera molt greu que un alcalde que es diu independentista posi pegues a la celebració dels actes de la Diada, i s’ha preguntat si la decisió té alguna cosa a veure amb el pacte que recentment ha signat Puigdemont amb el PP.

D’altra banda, la CUP ha alertat del perill que pot suposar per les entitats i la vida associativa de la ciutat una política restrictiva pel que fa a l’ús dels espais públics com places i carrers per a celebrar-hi actes populars. La formació ja ha anunciat que no comparteix en absolut aquest model de ciutat, i que el govern municipal trobarà l’oposició dels regidors de la CUP en tot allò que signifiqui buidar la ciutat i els seus carrers de contingut cívic, cultural i festiu.

5 d'agost de 2011