El Parlament aprova la moció de la CUP-NCG per posar en marxa l’Observatori per l’aplicació de la Llei d’Amnistia

Nacional, Parlament

Els anticapitalistes volen “aprofitar totes les escletxes que obri” una llei que qualifiquen d’ “escanyolida”

La CUP-NCG ha aprovat la creació d’un Observatori per fiscalitzar l’aplicació de la Llei d’Amnistia que s’està debatent al Congrés dels Diputats. Aquest era un dels punts de la moció que els cupaires han sotmès a votació avui al ple del Parlament, en ell es sol·licitava  la necessitat de crear “un Grup de Treball en el marc de la Comissió d’Afers Institucionals, que operi com a Observatori”. En la seva intervenció, el diputat, Xavier Pellicer, ha explicat que ells no els convenç la llei d’amnistia que s’ha registrat al Congrés però que malgrat tot tenen un deure amb les persones represaliades: “El que avui aprovem va d’assumir responsabilitats i conjurar-nos per aprofitar totes les escletxes que obri aquesta escanyolida llei d’amnistia, per alleujar el patiment i l’angoixa dels nostres companys i companyes”. A més, ha recordat que aquesta proposta és un pas més en tornar la sobirania al Parlament.

A part, els cupaires han definit en la seva moció les característiques d’aquest grup de treball. En primera instància, es planteja com un espai obert, amb representants de cada grup parlamentari així com un representant “d’aquelles entitats del teixit social que treballin en l’àmbit de la defensa de l’aplicació de l’amnistia”. En segona instància, la proposta considera que el Grup de Treball ha de finalitzar la seva tasca un cop es coneguin i acabin “totes les peticions d’amnistia que la població realitzi en els diversos tribunals”. En tercer lloc, es reclama l’elaboració d’informes que s’elevaran a organitzacions internacionals que treballin per la defensa dels drets humans. Per acabar, es reclama una coordinació constant i permanent amb la resta d’iniciatives que es posin en marxa amb la mateixa finalitat de fiscalitzar l’aplicació de la Llei.

La CUP-NCG ha aprovat tots els punts de la moció sense cap esmena amb els vots favorables d’Esquerra Republicana, Junts per Catalunya i En Comú Podem. Ara, asseguren que cal posar en marxa el més aviat possible el Grup de Treball per anticipar-se a la  interpretació que faran els jutges sobre la llei. Els cupaires consideren que això seria un element perillós per “la poca confiança en la justícia espanyola”, en paraules de Pellicer, qui també ha destacat la voluntat que amb aquest mecanisme es puguin beneficiar el màxim de persones possibles: Un observatori que ha de servir de control i verificació del llarg procés que ve per davant i que ha de servir per esprémer al màxim el seu abast

14 de desembre de 2023