El Parlament dona llum verda a posar fi a les contencions mecàniques, limitar la IA o fer un Reglament sobre els drets de les famílies dels presos

Nacional, Parlament

Aquestes són algunes de les propostes que la CUP-NCG ha aprovat en una moció sobre el model penitenciari a Catalunya

La CUP-NCG ha aprovat amb un suport majoritari del Parlament una moció sobre el model penitenciari a Catalunya. Aquesta era una proposta que instava al govern de la Generalitat a garantir els drets tant dels presos i preses com de les seves famílies posant el focus en la Intel·ligència Artificial, les contencions mecàniques o la Salut Mental. “Volem millorar les condicions de vida de les persones recloses i les seves famílies“, ha explicat en seu parlamentària la diputada de la CUP-NCG, Montserrat Vinyets, qui ha estat l’encarregada de liderar i defensar la moció. Una proposta que a més ha rebut el suport de nombroses entitats i organitzacions en defensa dels drets humans i antirepressives així com experts en la matèria com Gràcia Amo, Carmen Ripollès o Iñaki Rivera.

Fins a vint-i-sis punts s’han votat aquest dijous al Parlament per revertir i millorar les polítiques sobre les presons catalanes. D’aquests, s’han aprovat un total de vint-i-cinc punts, entre ells es destaquen aquells que demanen al govern la fi a les contencions mecàniques, aturar qualsevol projecte referent a la IA com el que es va iniciar a la presó de Mas Enric, augmentar la dotació de recursos per fer front als greus problemes de salut mental que pateixen els reclusos o aprovar un Reglament per garantir els drets de les famílies dels presos. Així com, n’hi ha referents a l’ús de càmeres de vigilància o a la garantia de drets sobre les vacances i sou dels reclusos.

En la seva intervenció Montserrat Vinyets ha agraït la feina de tots aquests col·lectius que han donat suport a la moció i s’ha mostrat molt satisfeta dels resultats. Ara, els cupaires confien que el govern es posi ben aviat a treballar per complir amb les voluntats del Parlament.

9 de febrer de 2024