“Ens escandalitza que un Conseller de Cultura confongui llengua minoritzada amb llengua minoritària”

La CUP-Crida Constituent ha presentat avui al Ple del Parlament una interpel·lació al govern sobre llengua i poder amb l’objectiu de denunciar les agressions i […]

La CUP-Crida Constituent ha presentat avui al Ple del Parlament una interpel·lació al govern sobre llengua i poder amb l’objectiu de denunciar les agressions i la vulneració dels drets lingüístics del català i l’occità i recordar l’obligació de les institucions catalanes de garantir l’ús social i la transmissió d’aquestes dues llengües. La intervenció ha presentat propostes de millora en diferents àmbits, com la justícia, la sanitat, la seguretat, l’economia, les universitats o el cinema.

Lamentem la intervenció cofoia del conseller de Cultura, Santi Vila, que no només confon el significat de llengua minoritària i llengua minoritzada, sinó que ha negat la vulneració de drets lingüístics de català i occità acusant a la diputada Mireia Boya de fer un “discurs victimista” i defensar “un model impropi d’un país avançat i modern”.

Des de la CUP-CC qüestionem la política lingüística del govern, constatant que no és una prioritat, i mostrem gran preocupació per la poca autocrítica constructiva del conseller de Cultura i la minsa voluntat de millora de les polítiques lingüístiques per tal d’incrementar l’ús social de les dues llengües pròpies nacionals en determinats àmbits, on els poders fàctics les minoritzen.

6 d'abril de 2017