Eulàlia Reguant deixa l’acta de diputada i fa una crida a participar del procés de debat nacional de la CUP

Nacional, Parlament

Un anunci que ha fet la diputada en el tancament de l’Escola d’Estiu de l’organització La diputada Eulàlia Reguant ha anunciat aquest diumenge que deixa […]

Eulàlia Reguant en l'acte de cloenda de l'Escola d'Estiu

La diputada Eulàlia Reguant ha anunciat aquest diumenge que deixa l’acta de diputada del Parlament de Catalunya i que es posa al servei de l’organització. Reguant ha assegurat que “no marxa a casa” i que la seva intenció és treballar pel procés de debat nacional que la CUP engega aquest curs.

L’anunci de Reguant ha estat durant l’acte de tancament de l’Escola d’Estiu de la CUP. En la seva intervenció  la mateixa diputada ha assegurat que “comença un curs que ha de ser clau per a la Unitat Popular” i que cal “abordar amb tota la profunditat i complexitat necessària l’estratègia per desbloquejar el país”

Un acte que Reguant ha compartit amb l’exdiputada al Congrés, Mireia Vehí, i on hi també han estat presents de públic els diputats de la CUP-NCG, Xavier Pellicer, Montserrat Vinyets i Dolors Sabater, a més de nombrosos membres del Secretariat Nacional com Edgar Fernández, Laure Vega i Maria Sirvent.

Reguant, que va entrar com a diputada fa gairebé vuit anys amb les eleccions del 27-S  amb la CUP Crida Constituent ha explicat que “han estat anys molt intensos i convulsos. Amb moments d’alegria i moments de frustració. Anys de conèixer amb profunditat l’immens tresor que tenim” i s’ha mostrat convençuda “que en el procés de debat que obrim aquest curs en sortirem millor, fent l’autocrítica necessària, però sumant i multiplicant propostes i agafant impuls”.

La cupaire ha clos el seu discurs assegurant que “baixa del faristol”  per “arremangar-me entre nosaltres” i ha volgut remarcar el seu compromís “de no marxar a casa, sinó de treballar, construir i projectar des d’altres llocs en pro d’avançar col·lectivament amb la Unitat Popular”, assegurant que ho fa “des de l’immens orgull de qui sap que mai no ha estat sola i que mai ningú estarà sola. Des de l’immens orgull d’haver representat un projecte polític que estimo.”

20 anys de la CUP com actor clau

Per la seva part, l’exdiputada Mirea Vehí ha posat en valor la consolidació de l’escola d’estiu de la CUP com un espai de pensament crític, divers, heterogeni tot destacant que “ha passat molta gent militant, però també no militant. Això vol dir que la CUP és un referent a l’esquerra política dels Països Catalans”.

Vehí també ha fet una crida a sumar-se al procés de debat estratègic que enceta l’organització en aquest nou curs polític: “Cal Impulsar un debat nacional per superar el bloqueig polític, reconstruir la Unitat Popular”.

Vehí ha assegurat que “els darrers 20 anys la CUP ha sigut un actor clau i únic al sud d’Europa, ha tingut un paper creador de moviment popular, accelerador de fets i processos que són històrics” i ha apuntat que “la lliçó és que la tesi de la EI és vàlida, que la lluita nacional per la transició social funciona i que som una eina determinant. Poble a poble i barri a barri”.L’exdiputada ha alertat que “el context polític canvia rapidíssimament, el cicle que s’obre al 2014 ha arribat a la seva fi, i la CUP s’ha quedat amb el pas canviat” i per això, diu, “cal que ens arremanguem en aquest procés de debat. Fem una crida als que van posar-s’hi fa 20 anys, a la militància als que vau fer possible que avui siguem aquí; i també a la gent que està per arribar, volem obrir les portes de la CUP i que continuï sent la casa de moltes”. Tot això, amb la convicció que “el repte és molt gran, tinc tota la confiança que estarem a l’alçada de les circumstàncies”.

L’Escola d’Estiu ha aplegat més de 600 persones a la Nau Bostik

L’acte de cloenda ha servit per tancar la setena edició de l’Escola d’Estiu de la CUP. Unes jornades que els anticapitaliestes han valorat com un èxit després d’aconseguir aplegar més de 600 persones des del divendres fins avui diumenge a la Nau Bostik de Barcelona.

En aquesta edició l’organització ha comptat amb més d’una seixantena de ponents que han participat de xerrades centrades en debats culturals, nacionals i internacionals per brindar l’oportunitat de debatre i reflexionar sobre la situació social i política en la que es troba el país.

"No marxo a casa, sinó a treballar, construir i projectar des d’altres llocs en pro d’avançar col·lectivament amb la Unitat Popular”
17 de setembre de 2023