Girona: La CUP edita un butlletí especial sobre les necessitats dels barris

La CUP de Girona acaba d'editar un monogràfic que analitza les problemàtiques dels barris de la ciutat. Té una tirada de 20.000 exemplars gratuïts i […]

La CUP de Girona acaba d'editar un monogràfic que analitza les problemàtiques dels barris de la ciutat. Té una tirada de 20.000 exemplars gratuïts i està essent distribuït porta a porta durant aquesta setmana. També es pot consultar, íntegrament, a la xarxa (http://girona.cup.cat/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=97&Itemid=38).

En els darrers mesos la CUP ha pogut constatar l'aparició de moltes veus que s'oposen a un model municipal de govern autoritari i que sovint se situa d'esquenes als interessos de les persones i dels barris. Aquestes respostes, encapçalades per les entitats veïnals, conformen, segons la CUP, un "veritable desvetllament de la ciutat". En aquest sentit, la formació ha volgut centrar l'edició n.15 del butlletí "Contracorrent" en donar veu a aquestes experiències de lluita.

El Contracorrent para atenció a gairebé totes les zones de Girona. Així, inclou una entrevista als impulsors del Dimoni.com, la popular plataforma de comunicació veïnal centrada en l'antic municipi de Santa Eugènia.

D'altra banda, en les pàgines centrals es repassen els temes més candents i que han suscitat recents mobilitzacions. En són alguns exemples l'execució deficient del Pla de Barris a Santa Eugènia, la destrucció d'aparcaments públics i gratuïts a Sant Narcís i a les Àligues, els dèficits de Les Pedreres o bé la manca d'informació sobre el projecte d'incineradora de Campdorà.  Entre les col·laboracions destaca el reportatge històric sobre el barraquisme al barri de Montjuïc, de Salvador Llorente, membre de l'Associació d'Amics del Castell de Montjuïc.

29 d'abril de 2010