La CUP aconsegueix  la millora del confort i la intermodalitat al tram central de l’R12 de Rodalies

Municipal, Parlament

Implicarà la incorporació de les estacions de tren del Bages i de l’Alta Segarra al sistema tarifari integrat de l’ATM; combois confortables per la línia entre l’Hospitalet i Lleida i ubicar una parada de bus a les estacions del tram central que no en disposen


El Parlament de Catalunya ha aprovat, a la sessió de la Comissió de Territori d’aquest dimecres, una resolució de la CUP-Un Nou Cicle Per Guanyar per a la millora del confort i la intermodalitat al tram central de l’R12 de Rodalies. La proposta aprovada fa referència a diversos aspectes que el Govern de la Generalitat, com a titular dels serveis de Rodalies i dels serveis de transport per carretera, hauria de poder satisfer a curt termini.

Per una banda, insta el Govern a acabar amb el greuge que les estacions de tren del Bages més enllà de Manresa i les de l’Alta Segarra tenen en relació a la resta del sistema tarifari integrat de l’ATM de Barcelona.  Aquestes no en formen part, a diferència dels serveis de bus que sí que estan integrats. Així mateix, de cara a la futura operació per part de FGC del tram Lleida-Manresa, la resolució aprovada demana garantir l’establiment d’un sistema tarifari comú al llarg de tot el recorregut actual de l’R12, amb especial atenció a la combinació amb els serveis de l’R4 a Manresa, que no hauria d’implicar una increment de preu ni de temps de viatge.

Per altra banda, la resolució aprovada demana que el Govern garanteixi que els serveis que fan el recorregut sencer entre l’Hospitalet i Lleida, amb un temps aproximat de 3 hores i 20 minuts, es prestin amb les unitats 447 que van ser reformades amb seients més confortables precisament per a aquest tipus de línies regionals, i que per alguna raó que el Govern hauria d’identificar amb Renfe, molt sovint, es troben circulant per altres línies de Rodalies -una problemàtica comuna amb els serveis de l’R3 cap al Pirineu. “No n’hi ha prou que el Govern insti Renfe a posar els trens que toca, cal que la nova Subdirecció General de Transport Ferroviari del Departament de Territori sigui proactiva en solucionar aquest tipus de problemes”, destaquen els anticapitalistes. 

Per últim, també s’ha acordat ubicar una parada de bus a les estacions del tram central que no en disposen -Aguilar de Segarra, Seguers – Sant Pere Sallavinera i Sant Martí Sesgueioles- per tal que els serveis de bus a la demanda que existeixen a la zona puguin arribar-hi i promoure, així, la intermodalitat tren-bus.

En el debat de la proposta de resolució, la diputada de la CUP Montserrat Vinyets ha denunciat que l’augment de freqüència  de 3 a 5 serveis diaris per sentit entre Lleida i Manresa, acordat pel Govern i el Ministeri de Transports, s’hagi ajornat per “mitjans de 2024” i que la duplicació de la freqüència entre Lleida i Cervera, anunciada per a l’1 de gener de 2024, encara no sigui una realitat.

17 de gener de 2024