La CUP engega el procés de debat nacional estratègic i organitzatiu

Un grup motor de disset persones, escollides pel Consell Polític de la CUP, serà l’encarregat de dirigir el procés i elaborarà unes primeres ponències, que […]

Un grup motor de disset persones, escollides pel Consell Polític de la CUP, serà l’encarregat de dirigir el procés i elaborarà unes primeres ponències, que serviran de base pel congrés nacional i els debats municipals i territorials oberts que l’organització celebrarà els mesos vinents

El Consell Polític de la Candidatura d’Unitat Popular ha acordat posar en marxa un procés de debat nacional obert per tal de promoure una participació activa i inclusiva dels militants, els moviments socials i agents actius del país, en la definició de les estratègies de la CUP, per fer de l’organització una eina útil per sortir del bloqueig polític que pateix el país.

La definició d’aquest procés ha estat l’eix de treball que ha centrat les tasques dels dos darrers Consells Polítics de l’organització, els celebrats els 23 de setembre a Flix i el celebrat el 7 d’octubre a Vic. L’organització ha acordat formar un grup motor del procés amb 17 militants que representen les diferents sensibilitats polítiques i territorials de l’organització i que seran els encarregats d’elaborar unes primeres ponències base que seran debatudes en un congrés nacional obert i en un ampli procés d’assemblees municipals i territorials. La participació en aquest procés anirà més enllà de la militància de la CUP i estarà obert al conjunt del moviment popular d’alliberament nacional i social. Un cop finalitzada aquesta fase, la CUP celebrarà una Assemblea Nacional l’any 2024 que clourà el procés.

El grup motor del Procés de Debat Nacional ja s’ha posat a treballar en la tasca d’elaborar les ponències bases del debat i en l’activació al conjunt de la militància i del moviment popular per tal que participin de forma activa en aquest ampli debat nacional. L’organització té previst celebrar un acte públic el proper dissabte 28 d’octubre al matí a Barcelona per presentar als membres d’aquest grup motor, explicar el full de ruta i donar el tret de sortida al procés de debat.

El procés vol fer de l'organització una eina útil per sortir del bloqueig polític que pateix el país
18 d'octubre de 2023