Manresa: La CUP acusa el tripartit d´aprovar mocions i no executar-les quan toca

La candidatura ha comptabilitzat fins a onze compromisos i mocions incomplerts pel tripartit. La CUP té controlats onze compromisos i mocions presos al ple de […]

La candidatura ha comptabilitzat fins a onze compromisos i mocions incomplerts pel tripartit. La CUP té controlats onze compromisos i mocions presos al ple de l'Ajuntament que no s'han executat dins el termini previst. El regidor de la candidatura, Adam Majó, ha criticat que aquesta manera de fer s'hagi convertit en un costum de l'equip de govern manresà.

Majó explica que "ens hem dedicat a repassar les actes dels plens i hem trobat onze incompliments. És a dir, mocions que presenta l'oposició que l'equip de govern, a vegades retocant alguns punts, acaba aprovant i que després incompleix flagrant i impunement".
Posa com a exemples "una moció que es va aprovar per reduir les bosses de plàstic"; "que es posarien baranes al carrer de la Comtessa Ermessenda"; "un informe sobre els serveis d'ocupació que tampoc no han fet"; "estudiar la possibilitat de fer un institut municipal d'educació per la igualtat" i "buidar de cotxes, tal com reclama el senyal de prohibit aparcar que hi ha, la plaça de Puigmercadal". Amb relació a aquesta darrera qüestió, fa notar que "tant el regidor de Via Pública [Joan Vinyes] com el de Seguretat Ciutadana [José Luis Buenache] es van comprometre a fer complir el senyal, i no han fet res. Continua sent un caos de cotxes" Esmenta, també, "un estudi, que ens consta que han fet, sobre l'horta de Manresa que havien de presentar abans del juny" i un projecte per millorar l'accessibilitat del Pont Vell a la Renfe, també pendent, així com l'habilitació a Vallfonollosa de locals per als artistes; incloure en la revisió del PIRNA per al 2010 l'ús futur de tots els edificis buits i qualificats d'equipaments al Barri Antic; estudiar la possibilitat de posar una taxa als habitatges buits, i l'adequació de la plaça del Milcentenari com a parc obeint el que marca el planejament general de la ciutat (vegeu edició d'ahir).
Els incompliments de què parla CUP van de retards de fa més de dos anys a altres de mesos. En qualsevol cas, Majó diu que "estem una mica farts que l'equip de govern ens prengui el pèl i ens aprovi coses i després no les compleixi". Hi afegeix que "si es pensen que no ens n'adonem o que ens n'oblidem, que sàpiguen que no: quan portem una cosa al ple i aconseguim que ens l'aprovin, en fem un seguiment i, quan no compleixen, ho denunciem". Recorda que "per sistema, a totes les mocions posem un termini precisament perquè no passi això".
16 de juliol de 2010