Martorell: La CUP defensa la llibertat d’expressió i condemna la violència

La CUP de Martorell s’ha posicionat davant el linxament mediàtic dels ciutadans i ciutadanes que expressaven pacíficament el rebuig a l’exministre Ángel Acebes i condemna […]

La CUP de Martorell s’ha posicionat davant el linxament mediàtic dels ciutadans i ciutadanes que expressaven pacíficament el rebuig a l’exministre Ángel Acebes i condemna la violència exercida des de la banda del PP i la Guàrdia Civil. Des de la Candidatura d’Unitat Popular de Martorell davant dels fets ocorreguts el passat 10 d’octubre al Centre Cultural del nostre poble i davant la manipulació mediàtica, volem dir:

– Va ser un esdeveniment espontani, pacífic i popular amb participació de persones de totes les edats, amb ganes de mostrar que Àngel Acebes no és ben rebut a Martorell, perquè tant els seus posicionaments com les seves declaracions són representants de l’extrema dreta espanyola, que és ofensiva i imperialista. Els membres de l’assemblea de la CUP també vam participar per creure-ho legítim i necessari.

– Tot ha estat un circ, una farsa, un cop més: no hi va haver agressions i s’han magnificat els fets, la presencia policial era exagerada a part d’innecessària, els mitjans d’informació han descontextualitzat els fets, adaptant-los a les necessitats que dicta l’escenari polític actual, el de precampanya.

-Els actes de rebuig que el Partit Popular està rebent arreu del nostre territori no són gratuïts. Darrera d’aquests hi ha un seguit de motius que porten a la gent a sortir al carrer i a expressar la seva opinió, no sols delegant un cop cada quatre anys, sinó participant activament.

– Cap dels polítics de l’Ajuntament de Martorell no ha estat a l’alçada de la situació, no ha assumit la responsabilitat de representar els ciutadans/es. Ans al contrari, ha donat l’esquena a Martorell i s’han posicionat al costat de les mentides, les manipulacions i les criminalitzacions. Demanem la dimissió de l’Alcaldessa Dora Ramon i exigim explicacions al tripartit (PSC-ERC-ICV).

– Els mateixos que avui estan titllant-nos d’antidemocràtics, són els que demà, dia 12 d’octubre, tornaran a permetre la celebració d’actes feixistes arreu dels Països Catalans i el país veí.

– Sabem que des de l’Estat ja s’han començat a prendre mesures repressores contra persones presents a l’acte, i demanem a la societat catalana i martorellenca que s’informi, que sigui crítica i es solidaritzi.

– Felicitem i encoratgem als martorellencs/ques que van sortir al carrer a no tenir por a expressar les seves opinions, fugint de crimilitzacions i repressions polítiques, socials i policials, i els instem a continuar pensant lliurement i a expressar-se amb tranquil·litat.

I ens continuarem posant al costat del lema: “Martorell, poble de treballadors/es, no vol ni fatxes ni explotadors/es”.

Candidatura d’Unitat Popular de Martorell

Martorell, 11 d’octubre de 2006