Sabadell: La CUP es desmarca de la candidatura comuna d’esquerres

Els representants de la CUP de Sabadell s’han desmarcat aquest dilluns del front comú d’esquerres que l’Entesa va posar sobre la taula la setmana passada […]

Els representants de la CUP de Sabadell s’han desmarcat aquest dilluns del front comú d’esquerres que l’Entesa va posar sobre la taula la setmana passada per anar de la mà amb la plataforma cívicopolítica, ICV-EUiA i ERC a les properes eleccions locals. “No volem formar part d’un govern amb grans formacions que diuen que són d’esquerres i no ho acaben sent”, ha dit el portaveu independentista, Bernat Marco.

Malgrat tot, ha deixat la porta oberta “quan es pugui incidir en un canvi de govern per higiene democràtica” a “una votació per canviar l’alcalde com s’ha fet en molts llocs”, tal com ha matisat Gemma Morros, una altre portaveu de la CUP.

En aquest sentit, Morros també ha explicat que ja s’han endegat les taules rodones per a pactar el programa electoral de la CUP per a les properes locals. “Ja s’ha fet la de cohesió social i la propera serà la d’espai públic, també hi ha la de llengua i cultura, gènere i democràcia participativa”, ha dit la portaveu. “Més que pensar en coalicions ens centrem en això”, ha afegit Marco.

Campanya a favor del ‘sí’
D’altra banda, aquest dies de la CUP s’està intensificant la campanya que es fa a la ciutat a favor del ‘Sí’ per a la Consulta independentista que tindrà lloc aquest diumenge. El proper dimecres a les nou de la nit el Casal Can Capablanca acollirà un sopar tertúlia amb membres d’algunes ciutat on ja s’ha celebrat la consulta “perquè comentin com ha estat tot el procés, els resultats i facin una valoració final”, en paraules de Morros.

Cal tenir present que a títol personal l’immensa majoria dels adherits a la CUP estan treballant com a voluntaris dins de la PAS.

Font: Avui.cat  / www.llibertat.cat
26 de maig de 2010