Notícies de Nacional

Aquestes darreres setmanes tots els mitjans de comunicació s’han fet ressò en major o menor mesura de les xifres sobre població espanyola resident a l’exterior i sobre la persistència del fet que, malgrat tantes bones paraules tant a Catalunya com a l’Estat espanyol, sobre la recuperació econòmica, la tendència migratòria que es va i

A iniciativa dels diputats de la CUP-Crida Constituent, Benet Salellas i Mireia Vehí, aquest Sant Jordi ha vist la llum el llibre “Antígona emmordassada. Reflexions dels darrers 10 anys de repressió als Països Catalans”.  El llibre, que és una obra col·lectiva, vol recollir algunes de les reflexions, els reptes i les experiències de les lluites desobedients i antirepressives del darrer cicle de deu anys als Països Catalans.

Les assemblees locals de la CUP han realitzat aquesta nit una acció simbòlica i coordinada arreu de Catalunya, consistent en enganxar cartells de "Fora privada de la pública" a les seus de Segurcaixa i La Caixa. El banc "La Caixa" seria la principal beneficiada de tirar endavant l'avantprojecte de llei que pretén impulsar el conseller de Salut Toni Comín, ja que li permetria ampliar la seva activitat a tots els municipis de Catalunya, on hi ha centres sanitaris propietat de la Generalitat.

La CUP-Crida Constituent ha registrat al Parlament de Catalunya una proposició de llei contra l’abús bancari. La proposició de llei està centrada en dos àmbits: per una banda, l’abús de la banca sobre el sector públic i de l’altra, sobre el sector privat i els ciutadans.

El Parlament de Catalunya, a instancies d’una moció de la CUP-Crida Constituent, va acordar aquest dijous 6 d’abril mostrar el seu suport a tots els municipis del país que estan en vies de municipalitzar serveis públics i béns comuns.

La CUP vol que les autopistes de Catalunya siguin gestionades a través d’una empresa pública, propietat de la Generalitat de Catalunya, dedicada a la seva gestió i manteniment. Aquesta proposta serà debatuda aquest dijous al ple del Parlament de Catalunya. En la moció presentada per la CUP-Crida Constituent es demana al govern que s’inici l’estudi i avaluació de la creació d’aquesta empresa pública i que en el termini de 4 mesos es porti a debat en la comissió del Parlament competent en la matèria.

Dicen que la política separa, que la política es responsable de los muros que algunos han querido construir entre castellanos y catalanes. Nosotros creemos que estos muros no existen realmente entre las gentes de abajo, sino que los promueven las leyes injustas, y que es la solidaridad entre estas mismas gentes la que puede derribarlos y generar y reforzar unos lazos que de hecho siempre han existido.

En el proper ple del Parlament de Catalunya, previst pels dies 5 i 6 d’abril, es debatrà una moció de la CUP-Crida Constituent on es reclama al govern una bateria d’acció per enfortir i millorar el sector públic de Catalunya. En la moció es fan propostes en matèria de sanitat, emergències, aigua, electricitat, autopistes, finances i l’estudi i revisió de concessió, concert i conveni de la Generalitat.

El XXI Seminari Internacional “Els partits i una nova societat”, que els passats 23, 24 i 25 de març va reunir a Ciutat de Mèxic més d’un centenar d’organitzacions de l’esquerra d’una quarantena de països, va aprovar una resolució presentada per la CUP i per EUiA de defensa de la lluita del poble català pel seu dret a l’autodeterminació i a la celebració d’un referèndum a Catalunya.

En nom de la CUP-Crida Constituent la diputada Gabriela Serra va defensar en el plenari del seminari internacional l’aprovació d’aquesta resolució.

Pàgines