Notícies municipals

La CUP ha presentat públicament aquest dimarts un Informe jurídic encarregat al Col·lectiu Ronda sobre la possibilitat que les administracions locals puguin dur a terme expropiacions definitives d’habitatges buits propietat de les entitats financeres per a combatre la situació d’emergència habitacional que viu el país.
El proper dissabte 17 de febrer la CUP Olot organitza un debat entorn al model de turisme que tenim actualment a la comarca. A les 10:30 del matí al nostre local analitzarem, amb la Mireia Tresserras, quin ha de ser el futur turístic de La Garrotxa. Com es poden evitar les aglomeracions a La Fageda? És útil el nou bar del Volcà Montsacopa? Com compatibilitzem el nostre entorn privilegiat amb els i les milers de visitants anuals?
Divendres 9 de febrer a les 10h esta citat a declarar Ivan Altimira, conseller de la CUP- Capgirem Barcelona al Districte de Sant Andreu per un presumpte delicte de resistència durant un acte a favor del referèndum el darrer 17 de setembre a la Plaça Assemblea de Catalunya de La Sagrera.
El passat mes de gener es va celebrar la reunió del Patronat de la Fundació de les Festes Decennals. A 3 anys vista de la cita del 2021, la CUP alerta que aquest ens no ha servit per allò que es va prometre: "mantenir viva la flama de les decennals". Així, la candidatura denuncia que durant aquests anys, l'activitat de la Fundació de les Decennals s'ha acabat reduint al pagament de cartelleria i de llibres del Fòrum Casteller.
El dimecres 24 de gener ens despertàvem amb la desagradable notícia de l’anunci del PdeCat de Corbera d’entrar a formar govern amb el PSC a l’Ajuntament. Així doncs, el nou equip de govern a Corbera estarà format pel PSC, el PDeCAT, GIU i MpC. Segons la nota que va fer pública el regidor del PDeCAT Pol Ejarque, l’entrada al govern serveix per posar fi a l’actual situació de “bloqueig” a l’Ajuntament.
Sense estructura estable de participació Durant el procés s’ha afirmat que “la ciutat compta amb una infraestructura d’òrgans estables de participació” quan, per exemple, només un 5,75% de les aportacions al PAM 2016-2019 es van fer en els espais de debat als barris. D’on han sortit les propostes per aquestes pressupostos participatius? Quin paper ha tingut la pàgina web i l’enviament de propostes sense debat entre el veïnat?
La CUP ha exigit al Govern que recuperi la partida pressupostària dedicada a la implementació del protocol contra les agressions sexistes en els esdeveniments festius de Figueres. Aquesta partida, creada en el marc de la negociació dels pressupostos del 2017 entre el Govern i la CUP, ha estat eliminada enguany dels pressupostos municipals.
La regidora i portaveu de la CUP, Natàlia Sànchez, deixa avui l'acta de regidora per dedicar-se a la tasca de diputada de la CUP-Crida Constituent al Parlament de Catalunya. Sànchez deixa l'acta de regidora a l'Ajuntament de Figueres per incompatibilitat amb el codi ètic intern de la CUP, que preveu que les persones que integren la candidatura no poden tenir duplicitats de càrrecs. Així mateix, deixarà el seu càrrec com a consellera comarcal.

Pàgines